有時候,真係好感慨家底的重要性,

窮人的孩子除了要出頭特別難之外,還特別容易學壞,(不知跟家長長時間工作,無力管教有關,還是家長本身都讀得書少,不懂管教有關),總之窮人的孩子問題總是比中產家庭嚴重.

我又不是有仔女的阿媽級人馬,為什麼我會如此感慨呢? 其實是我認識的兩個相同年齡的朋友,一個是中產家庭出身,另一個是窮家出身,而他們的待人接物,行為處事都南轅北轍.

這兩位朋友都是初中生,出身中產家庭的A君就讀區內名校,住市區地鐵上蓋"平版豪宅",性格比較沉默寡言;出身窮家的B君就讀屋村學校,住新市鎮公屋,性格主動多言.

本來人的性格和出身不盡相同,無須太在意分辦,但認識的日子久了,就會發現固中的差別,很值得我們反思香港的青少年到底出了什麼問題.

A君說話不多,但有條理,有禮貌,認識幾年間,見過6,7次,有時也會以MSN談話; 相反,B君說話很多,比較喜愛"認叻",說話沒分寸,不懂禮節,只認識了幾個月就經常主動約我出來,見過十多次,除了經常MSN我之外,也會很小事就打電話給我,令人覺得挺煩.

會令我思考青少年的問題,主要是由於B君的行為太過令我吃驚,所以才會拿同是青少年的A君作對比.

有一次行完魚街,與B君去茶餐廳食野,我只要火腿通粉和凍檸茶,但原來叫C餐仲平過散叫,所以我就點了附有蛋治的C餐. 之後B君無點野食,反而問我:"你唔食蛋治架呵?" 我當時的確唔想食太多,既然B君想食,就俾埋佢,都無問佢夾返錢.

點知第二次又係咁,我都無咩留意,係我現在諗返,覺得可能係我無叫佢夾返錢,所以先助長左B君"痴飲痴食"的行為,簡直就好似以前讀心理學的Reinforcement咁樣! 到後來佢居然仲好似d"劣質港女"咁叫我買野(雖然只係10元)俾佢!

我對朋友一向無咩戒心,加上果時剛剛離職,又未返下一份,佢話無相機,叫我幫佢影d寵物,我就幫佢影;佢話唔識做功課我就唔怕蝕底教埋佢,佢屋企人有法律問題就拎份合約黎問我,我都照答,佢話就黎考試唔識我又照教,但係已經有d覺得佢好煩.

有一次,我去B君屋企教完佢之後,佢阿媽返黎,我出門口之前,佢就問佢阿媽攞寧用錢,佢阿媽望下我又望下佢,一路俾錢佢時,一路問我:"你找到工未呀?"

我果時都未諗咁多,就照答:"未呀,我仲有萬幾蚊慢慢用,駛咩咁早搵定呢?"

之後佢出門的時候同呀媽講話會過左12點先返,佢呀媽就好緊張咁問:"同佢食飯駛咩食到咁夜呀?"

我就即時知道,B君借我過橋問佢呀媽攞錢!! 佢呀媽以為我收錢補習兼要佢個仔請食飯! 我唔洗錢同佢補習,佢居然咁樣損害我的聲譽!? 我就即時好老實咁話: "唔係呀,我教完佢就自己返屋企食飯架啦,車費都蝕埋呀!!"

咁佢呀媽就更驚訝咁問:"咁你問我攞咁多錢去到咁夜做咩呀?" 之後B君先至死死氣同呀媽講佢要同同學去玩.

自此之後,我就刻意疏遠B君,因為覺得佢份人實在太唔老實! 諗返佢阿媽之前幾次特然用佢手機打俾我,有次又問我地點識,可能佢以為我同佢個仔拍拖,仲以為我"痴飲痴食"!!

經過呢次經歷,我就以後都會好小心呢種我稱為"攞男"既人! 唔知大家又有無類似的經歷呢?

arrow
arrow
    全站熱搜

    DoctorRabbit 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()